Имаш въпроси?
Ние имаме отговорите!
Често задавани въпроси
Имаш въпроси?
Ние имаме отговорите!
Административни въпроси
Няма ограничение за промяната на доставчика Ви на ток, стига да се спазват регулациите и договора с него.
Не, смяната на доставчика на ток не променя мрежовия оператор. Вие ще получите единствено по-изгодни цени на електроенергията, съобразени с индивидуалния Ви профил, и по-удобна, прозрачна и по-лесна за работа дигитална услуга.
Трябва да ни уведомите месец по-рано, като ние ще имаме грижата да ви изготвим нов договор за новата точка, който ще бъде със същите условия като досегашния Ви договор.
След изтичане на договора получавате автоматичен имейл с актуално предложение от ТОКИ, с което ако желаете, договорът може да бъде преподписан и не трябва да предприемате нищо – той се подновява автоматично.
Енергийни услуги
С избора на услугите и решенията на ТОКИ, не само подобряваш енергийната си ефективност, но и постигаш дългосрочни финансови и екологични ползи. Ние ти помагаме да: Осигуриш правилна работа при въвеждане в експлоатация:Проверка дали инсталацията произвежда добре или не. Дали е правилно инсталирана, дали се поддръжка добре или трябва да се подмени оборудване в гаранция. Локализиране на аномалии до ниво клетка на панел. Детайлна класификация на аномалиите според вида им. Остойностяване на всяка една аномалия Оптимизиране на разходите за проверки. Повишаване на приходите от повече добив на енергия. Дигитална карта на аномалиите с локациите според приоритета им.
Срок за изпълнение на енергийните услуги е 10 работни дни.
Инсталационни разходи (BGN/kW или BGN/kWh): това са общите разходи за една система за съхранение на енергия, включително всички компоненти, системи за преобразуване на енергия, труд, строителство и други „меки“ разходи. LCOS (BGN/kWh): са общите разходи за изграждане, експлоатация и поддръжка на система за съхранение на енергия през целия й живот. Включването на разходите за поддръжка е важно за технологиите за съхранение на батерии, които се влошават, докато се използват.
Преди провеждането на термо одит или прединвестиционно проучване, е важно да се подготвят няколко ключови документа и данни. Ето списък с основните неща, които трябва да подготвиш:
Техническа документация
- Проектна документация
- Документация за свързване към мрежата
Експлоатационни данни
- Метеорологични данни
- Исторически данни за консумация
- Данни за околната среда
Правни и регулаторни документи
Финансова документация
Зониране и локация
Подготвянето на тази информация преди започване на одита или проучването ще помогне на специалистите да оценят ефективността, рисковете и потенциала на проекта по-детайлно.
За производители
За съществуващи централи сроковете за присъединяване са от първо до десето число на месеца, ако процесът при ОРМ мине успешно, Договорът влиза в сила от първо число на следващия месец.
Ако централата е нова или в процес на изграждане, трябва да удостоверите, че централата е поставена под напрежение. След това ние подаваме заявление към ОРМ за присъединяване към балансираща група, а те ни уведомяват за сроковете на присъединяване на централата.
---
---
---
Зелена енергия и устойчивост
Отговорът на въпроса дали зелената енергия е по-скъпа зависи от различни фактори, включително региона, технология за производство, разходите за инфраструктура и т.н. В миналото, производството на зелена енергия (например, чрез слънчеви или вятърни инсталации) може да е било по-скъпо в сравнение с традиционните източници на енергия.
Въпреки това, с напредъка на технологиите и нарастващата конкуренция в сектора, цените на зелената енергия често се изравняват или дори стават по-конкурентни спрямоконвенционалните източници на енергия. Така че, в момента, тенденцията е към по-голяма конкурентоспособност и по-широко разпространение на зелената енергия
Ние сме ангажирани с прозрачност и предоставяме ясна информация на нашите клиенти. Ето няколко начина, по които можете да се уверите, че наистина предоставяме зелена енергия:Ако си избрал абонаментен план за зелена енергия, този факт трябва да бъде ясно отразен в договора, както и във всяка фактура, която издаваме.Ние разполагаме с Гаранции за произход, които потвърждават, че предоставяме зелена енергия. Тези документи се издават от АУЕР, а достоверността им може да бъде проверена на сайта на Агенцията. За всеки консумиран МВтч, ние прехвърляме тези гаранции на нашите клиенти.
Тя идва както от наши собствени мощности, така и от над 1100 независими производители на електроенергия в Югоизточна Европа, от които купуваме електроенергия директно. Ние не купуваме зелена енергия на пазара на едро.Нашата цел е да разнообразяваме източниците на зелена енергия, за да постигнем оптимална балансираност и висок стандарт на устойчивост.Мисията ни е постоянно да увеличаваме процента на чистата енергия в общия микс на енергията която търгуваме. Постигаме това като развиваме партньорства с все повече производители, както и чрез изграждане на нови собствени централи
Просто трябва да заявиш смяна на доставчика, като избереш Зелен план от ТОКИ и готово.
Да, като клиент на ТОКИ на зелен план можете да получите Гаранция за произход на електроенергията, която удостоверява, че потребяваната от вас енергия е произведена от възобновяеми източници. Този документ се издава от компетентен орган и може да бъде използван за отчетност по ESG стандарти, корпоративни политики за устойчивост или екологични ангажименти.
Присъединяване към ТОКИ
Работим усилено, за да направим процеса по смяна на търговеца възможно най-бърз и безпроблемен. Ще се нуждаете само от няколко минути за попълване на заявката, а подписването на договора може да стане с електронен подпис веднага или като подпишете и ни изпратите сканирано копие на договора в удобно за вас време.
След получаване на договора, ние незабавно ще задействаме процедурата по смяна на доставчика Ви.
Достатъчно е да изберете абонаментен план и да попълните формата за смяна на доставчик на нашия сайт. Това ще ви отнеме само няколко минути.
Всичко, което Ви е необходимо за успешно попълване на формата, са данни за фирмата, фактура от досегашния доставчик за посочване на идентификатора на точката Ви на измерване и електронен подпис.
В случай, че нямате електронен подпис, ТОКИ ще Ви осигури начин да подпишете договора електронно, или ако предпочитате, може да подпишете по традиционния начин.
Единственото нещо, което не можем да направим, е да прекратим стария Ви договор. Ако сте подписали такъв, проверете предварително условията за прекратяването му и изпратете нужното предизвестие, като ни уведомите за срока. След това ТОКИ поема цялата административна процедура по прехвърлянето.
Наличието на задължения към предишен доставчик може да забави процедурата по прехвърляне или да я отложи до изчистването им. За Ваше улеснение можете да проверите наличието на задължения или лихви към сегашния си доставчик.
Свободата да избирате своя доставчик важи за всички фирми, без значение от размера на компанията и консумацията на енергия.
За качеството на електроснабдяване отговарят Електроразпределителните предприятия, които имат ангажимент до поддържат електропреносната и електроразпределителните мрежи в България.
Ако сте с почасов електромер, таксата за мрежови услуги се дължи на ЕРП. Можете да подпишете декларация и да заплащате тази такса към ТОКИ, а ние ще имаме грижата да разпределим таксите към ЕРП.
Ако сте със стандартизиран електромер заплащате всички такси към ТОКИ.
Мрежовите такси се определят на база консумираната електроенергия, според обща методология, и се одобряват от Комисията за енергийно и водно регулиране веднъж годишно. Те са еднакви за всички потребители и не зависят от търговеца на електроенергия.
Да, свържете се с нас на sales@toki.bg или на тел. 0700 13961 и ние ще Ви дадем подробна информация.
Продукти и услуги
Законово задължение за битовите потребители да преминат на свободен пазар няма. Това означава, че смяната на доставчик за битовите потребители в момента е възможна, но не и задължителна.
Битовите потребители, също така, трябва да имат предвид, че цената на електроенергията на регулиран пазар за битови потребители е по-ниска от пазарните нива на фиксираните тарифи в момента, включително и от фиксирания годишен план на ТОКИ. Възможно е бъдещата борсова цена на тока да се окаже по-ниска от цената на регулирания пазар, но това е свързано с преценка и поемане на пазарен риск от всеки потребител. Възможно и вероятно е да се окаже и обратното.
Ще се нуждаете само от няколко минути за попълване на заявката, а подписването на договора може да стане с електронен подпис веднага или като подпишете и ни изпратите сканирано копие на договора в удобно за вас време.
След получаване на договора, ние незабавно ще задействаме процедурата по смяна на доставчика Ви.
На сайта ще откриете подробна информация за абонаментните планове за доставка на ток.
Вашата точка на потребление. Ако желаете да получите конкретен анализ според специфичното потребление на Вашия бизнес, свържете се с нас на sales@toki.bg или на тел. 0700 13961
С удоволствие ще изготвим детайлна оферта. За целта ще ни е нужна следната информация:
* Мрежата на енергоразпределителното предприятие (ЕРП), което ползвате (или адреса на обекта);
* Информация за вида потребител (битов или стопански и почасов или СТП профил) и размера на вашето потребление;
Най-точно и бързо ще Ви изпратим оферта, ако ни изпратите копие на последната фактура издаден от настоящия Ви доставчик.
Условия за сключване на договор
Дори и ако нямате електронен подпис, пак можете да подпишете договор с ТОКИ. След генериране на договор, можете да изберете как желаете да подпишете договора – електронно, чрез имейл и дистанционна верификация или с куриер.
Договорът с ТОКИ трябва да бъде сключен със титуляра на партидата. Можете да сключите и тристранно споразумение, като по този начин Вие ще получавате директно фактурите си, вместо те да бъдат изпращани на наемодателя Ви. Можете също и да прехвърлите партидата на Ваше име, чрез договора за наем, след което да сключите договор с ТОКИ.
Можете да смените доставчика на електроенергия за всички точки на потребление на Вашия бизнес с 1 договор или с няколко отделни, според Вашите предпочитания.
За да можете да управлявате всички обекти едновременно в общ акаунт в клиентския портал на ТОКИ, е необходимо да използвате един и същ имейл адрес при регистрацията на нови точки.
Фактуриране и начини на плащане
Не, процедурата е абсолютно безплатна и прозрачна.
Ще получите последната фактура от предишния си доставчик в началото на месеца след последния месец в който той е бил Ваш доставчик.
Фактурите се получават на електронната Ви поща между 6-то и 10-то число на месеца. Срокът за плащане е 15 дни от получаване на фактурата, а възможните опции са всички каси на Изипей, Ипей, банков превод, както и през платформата ОКИ ТОКИ.
Гаранцията за произход е официален документ, който доказва, че един мегаватчас (MWh) електроенергия е произведен от възобновяеми източници като слънце, вятър, вода или биомаса. Тя се издава от национален или европейски регулаторен орган и може да се използва от компании и потребители, които искат да удостоверят използването на зелена енергия.
Изпрати запитване
ТОКИ предлага четири адаптивни модела за дългосрочни договори за бизнеси с над 500 МВтч месечно. Регистрирайте се за повече информация.